dimecres, 24 d’octubre del 2012

"Gernika..."

el vell roure de Gernika (300 anys)

vitrall de la sala principal de la "casa de juntas" de Gernika

l'actual exemplar de roure, de tan sols 19 anys i descendent directe del vell 

interior de la "Casa de Juntas", seu del màxim orgue de institucional de Biscaia

"Great figure in a Shelter" d'Henry Moore, "Parque de los Pueblos de Europa" darrera la "Casa de Juntas"  

"Gure Aitaren Etxea" d'Eduardo Chillida, també al "Parque de los Pueblos de Europa"

estàtua d'Apel·les Mestres, al "Parque de los Pueblos de Europa"

mural ceràmic a mida natural del famós "Gernika" de Pablo Ruiz Picaso

Gernika, nom que du records que cap "estat" voldria tenir...
també recorda, i no sé si en aquest ordre, un gran mural pintat per una gran artista, en Pablo Ruiz Picaso, potser aquest és internacionalment més conegut, però en tot cas ens mostra els veritables horrors de la guerra que va enfrontar dues maneres d'interpretar Espanya...

mai abans havia estat en aquest petit poble basc, curiosament ho he fet en la jornada de reflexió de les darreres eleccions al País Basc, i malgrat el poc temps que hi vaig esmerçar i les condicions climatològiques, abundant pluja, poc adient a passejar-m'hi, vaig quedar força admirat per la sensació de "pau" que s'hi respirava...
una sensació de pau a l'ambient, força diferent d'aquella mena de sensació estranya que em va envair quan vaig ser al "Monte Paterno", prop de les "Tre Cime di Lavaredo" al Tirol Italià...

segurament els habitants s'hi han esforçat, molt, segur! en aconseguir-ho...