dimecres, 12 de març del 2014

"photowalk nocturn..."

...

vaig rebre fa uns dies una invitació per anar a veure les múltiples exposicions i actes que s'havien de dur a terme a la ciutat d'Igualada, en el decurs de la activitat FineArt 2014  

inicialment vaig escollir un del dies, dilluns 3 de març, per assistir a la visita guiada de la exposició: "Glaceres, efectes del canvi climàtic", a càrrec del seu autor Jordi Camins... però la realitat s'entossudeix a fer-nos la guitza

arribat el dia, un refredat de cal ample, em va fer desistir de desplaçar-me a Igualada i assistir-hi, què li farem! vaig fer una cerca d'alguna altre activitat per tenir una excusa per anar-hi, i la vaig trobar!

la AFI (Associació Fotogràfica d'Igualada), havia fet una proposta interessant, una passejada nocturna, ells la van anomenar "photowalk nocturn", amb la excusa de fer fotografies al vespre nit...

... i aquest era el nostre aspecte, o valdria més dir "espectre", en sortir de la AFI a ¼ de 10 del vespre

i aquesta va ser la meva primera fotografia realitzada...

baixada a la font de la Carota...

l'he "positivat" a B&N per que ha estat la millor opció de llarg

escollir entre les múltiples possibilitats del balanceig de blancs (WB), em duia a carrerons poc recomanables...

veieu-ne una mostra...

WB ajustat a 2850 K (llum de tungstè ), dona un resultat més fred...

compareu aquestes dues imatges, sense fer una selecció extrema de la temperatura de color, graus Kelvin, es poden apreciar dues opcions ben diferents...

quina de les dues és més real?

quina de les dues atreu més?

segur que hi haurà gustos per a tots, no cal dir que no parlo de si us agrada o no la foto, o l'enquadrament, ara tan sols parlo del resultat "final"...

WB ajustat a 3600 K (automàtic), dona una dominant més càlida...

però per a mi, del mig centenar de captures, aquesta és la que més m'atreu...

potser les (moltes) línies de fuga, els jocs de llums, els diversos detalls i contrastos...


carreró del Rec de les adoberies, a Igualada


Recordes amant del Rec
el canyissar al final de la baixada?
Recordes?
...

Jordi Ribaudí



... i aquí el grup de "walkers"


foto realitzada per l'Associació Fotogràfica d'Igualada, "Photowalk nocturn", Fine Art 2014  


gràcies companys de la Associaciò Fotogràfica d'Igualada, fins la propera!






1 comentari:

ROSA DE CYAN ha dit...

Bravo per la B/W. Ara bé, considerant que estàs tirant en RAW, no et caldria triar entre les diferents opcions d'equilibri de blancs. Personalment, sempre faig servir l'automàtic (que després corregeijo, si cal, amb LR), i tinc l'opció de captura en neutre (ni vívido, ni estandar, ni monocromo...)que dóna uns resultats més exactes en l'histograma i en el processat