dimecres, 20 de gener del 2016

"28 anys, són molts anys..." (02/09)

...

doncs sí, 28 anys són molts anys, però la memòria em segueix funcionant molt be i vaig anar recordant llocs per on vaig passar aleshores...

en aquesta llarga jornada, ens desplaçarem des de Zaouira fins al sud, intentant arribar el més a prop de Merzouga que podem

en el recorregut, passarem per: Zeida, Midelt, les Gorges del Ziz, Er Rachidia, i Erfoud, on decidim quedar-nos-hi un parell de dies, després de recórrer 360 km...

cruïlla de carreteres... en mig del no rés

... d'aquesta manera, l'endemà podrem apropar-nos a Rissani i Merzouga, per endinsar-nos en l'Erg Chebbi, zona de dunes del Sàhara marroquí

aturada al costat d'una benzinera per dinar, prop de Boumia

mentre ens desplacem cap al "gran sud", anem fent aturades per fotografiar i també per recuperar forces; una de les moltes opcions per fer-ho i menjar anant en ruta quan és l'hora, hem de tenir present que ells mengen a la una del migdia, és a les benzineres; el menjar que ofereixen sempre és correcte... i econòmic, si no ets una mica prim mirat, clar

un tagín, una amanida magrebí, uns pinxos de carn...
sempre hi són presents, sempre va acompanyat d'unes exquisides olives, tot regat amb...
aigua, coca-cola, o el sempre present té a la menta

les Gorges del Ziz, una de les fites del recorregut, pocs km abans d'arribar a "la Source Bleue" de Meski

un esguard a l'inmens oasi de Tafilalt, farcit de palmeres, al fons a l'esquerra Ouled Chaker

després de dinar arribem a una de les visions més espectaculars del viatge; la visió d'aquest immens oasi, un dels majors productors de l'anomenat "or del desert", els dàtils; no ens podem ni imaginar el que amaga la seva vista, pel que he pogut saber, hi ha al voltant d'un milió de palmeres

finalment arribem a Erfoud, on hem decidit fer una aturada de dues nits; tan aviat trobem l'hotel escollit, que aquest cop és força millor tot i el color morat intens amb que han pintat les parets i armaris, ens anem a donar un vol abans que es faci totalment de nit, cosa que aconseguim a mitges...

mercat d'Erfoud, a darreres hores del dia...

paradeta d'olives i llimones confitades per afegir al pollastre i altres menjars...

alls, fulles de llorer, i diferents herbes i espècies per condimentar els deliciosos menjars marroquins...

tot i arribar tard, encara podem gaudir d'una pasejada pel mercat d'Erfoud, parades de fruites i verdures, carns, espècies, es barregen amb parades de roba i diferents estris per la llar... un veritable souk en petit, no cal dir que som l'atracció de tothom

zona de la roba, amb força presència de roba occidental de segona mà

graffiti al·legòric en una pared d'Erfoud...

demà enfilarem cap al desert... per seguir gaudint de noves experiències